Saturday, 12 October 2019

Intipati Belanjawan 2020

Intipati Belanjawan 2020 | Belanjawan 2020 yang diterajui kerajaan Pakatan Harapan (PH) dibentangkan oleh Menteri Kewangan, Lim Guang Eng pada pukul 4 petang, Jumaat.

Ia merupakan kali kedua beliau membentangkan belanjawan sejak PH mengambil alih tampuk pemerintahan negara pada tahun lalu.

Rakyat Malaysia turut berkongsi harapan dan keinginan mereka untuk Belanjawan 2020 termasuk hasrat melihat pelaksanaan inisiatif sosioekonomi yang memberi kesan secara langsung terhadap transformasi digital yang berterusan di bawah Revolusi Industri Keempat (IR 4.0).

Belanjawan 2020 bertemakan "Memacu Pertumbuhan dan Keberhasilan Saksama Ke Arah Kemakmuran Bersama".

Menteri Kewangan Lim Guan Eng membentangkan Belanjawan 2020 di Dewan Rakyat di Parlimen pada Jumaat.

Intipati Belanjawan 2020


Berikut adalah perkara utama yang diumumkan beliau untuk Belanjawan 2019:
-Bantuan Khas Kewangan RM500 untuk kakitangan awam Gred 56 dan ke bawah. 
-Bantuan Khas Kewangan RM250  untuk pesara kerajaan dan termasuk veteran yang tidak berpencen.
-RM330 juta diperuntukkan untuk membaiki dan menyelenggara kuarters penjawat awam.
-RM150 juta untuk Rumah Keluarga Angkatan Tentera (RKAT).
-RM250 juta untuk kuarters PDRM.

Bantuan Khas Kewangan RM250  untuk pesara kerajaan dan termasuk veteran yang tidak berpencen.
-Bayaran secara one-off RM500 akan diberikan kepada hampir 70,000 pemegang Pingat Jasa Malaysia yang melibatkan peruntukan sebanyak RM35 juta.
-Semua anggota Jabatan Perkhidmatan Bomba dan Penyelamat Malaysia akan menerima Elaun Khas Skim Perkhidmatan Bomba sebanyak RM200 sebulan.
-Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) akan menikmati kenaikan elaun sebanyak RM2 sejam mulai 1 Januari 2020.
-Pemberian Pergerakan Gaji Tahunan (PGT) diawalkan sebelum Tarikh Pergerakan Gaji (TPG) kepada penjawat awam yang meninggal dunia dalam perkhidmatan.
-Faedah Ex-Gratia Kematian akan diberikan kepada waris penjawat awam yang meninggal dunia dalam perkhidmatan bernilai sehingga RM150,000.
-Perlindungan Kemalangan Diri Berkelompok bernilai RM100 ribu secara percuma selama dua tahun kepada peminjam baharu kemudahan pinjaman perumahan Lembaga Pembiayaan Perumahan Sektor Awam (LPPSA).
-Membenarkan penebusan awal gantian cuti rehat (GCR) sebanyak 75 hari untuk ganjaran wang tunai.

Intipati Belanjawan 2020


Baca selanjutnya di SINI.



Berminat beriklan di web Addin?Jika berminat sila send ke 


Iklan
biomineral-penawar-penyakit-dan-masalah-kesihatan-yang-mujarab-dan-semulajadi

6 comments:

  1. Semua terima kasih kepada mrs KARINA ROLAND untuk membantu saya dengan pinjaman saya selepas ditangkap oleh orang-orang palsu yang kerang menjadi peminjam pinjaman.
    Nama saya Annika amahle mokoena, saya dari Afrika Selatan dan saya tinggal di bandar Johannesburg. Suatu bulan yang lalu saya sedang mencari pinjaman dalam talian dan saya melihat pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza di internet dan saya memohon dari mereka dan semua saya mendapat adalah penipu saya menggunakan lebih daripada 2 syarikat dan saya ditipu semua melalui. Jadi saya berputus asa sehingga saya memutuskan untuk menyemak semula jika saya akan mencari bantuan seperti yang saya cari dan saya menetap untuk mencari syarikat pinjaman legit saya jumpa syarikat ini bernama KARINA ROLAND LOAN COMPANY saya melihat banyak testimoni yang dimaklumkan oleh orang dia tetapi kerana saya ditipu secara serentak saya fikir ia adalah penipuan tetapi saya melakukan apa yang saya diminta lakukan dan saya menunggu untuk pinjaman saya dan Puan KARINA ROLAND memberitahu saya dalam masa kurang dari 24 jam anda dengan pinjaman saya dengan selamat saya tidak percaya sebab saya fikir ia juga satu penipuan sehingga hari itu adalah waktu malam di Afrika Selatan dan saya tidur pagi esok ketika saya bangun saya menerima amaran dari akaun bank saya dan segera saya memanggil pengurus bank saya untuk mengesahkan dan pengurus bank memberitahu saya untuk datang ke bank dengan serta-merta dan saya pergi dengan serta-merta ketika saya sampai di sana pengurus bank memeriksa akaun saya dan melihat sejumlah $ 127,000.00 USD yang Dolar Amerika Syarikat dan saya menjelaskan kepada pengurus saya bahawa saya memohon pinjaman dalam talian dan bank saya pengurus terkejut jika ada masih sebuah syarikat pinjaman sebenar dan legit online saya sangat gembira semua terima kasih kepada MRS KARINA ROLAND saya memutuskan untuk menulis di internet kerana saya melihat orang lain melakukannya dan memberi keterangan tentang syarikat ini sebabnya saya menghantar mesej ini secara online kepada sesiapa sahaja yang memerlukan pinjaman walaupun anda telah ditipu sebelum memohon dari syarikat ini dan yakinlah bahawa syarikat ini tidak akan membiarkan anda turun. Salam kepada sesiapa sahaja yang membaca mesej saya dan anda boleh menghubungi syarikat ini melalui pos (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp sahaja +1 (585) 708-3478, Sekali lagi saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang membaca kesaksian ini, anda boleh menghubungi saya juga untuk maklumat lanjut ..... annikaamahlemokoena@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Halo semuanya! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

    Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

    Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

    ReplyDelete
  3. Nama saya Ibu Effie Kustiyo email effiekustiyo@gmail.com dari jl panji 22 rt 5/4, malang, Indonesia.

    Saya adalah kesaksian sejati RIKA ANDERSON LOAN COMPANY sebagai salah satu orang paling bahagia di Indonesia saat ini dan saya mengatakan pada diri saya sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan memberitahukan namanya kepada dunia dan saya sangat senang untuk mengatakannya bahwa keluarga saya kembali dan bahagia selamanya karena saya mendapat pinjaman dana Rp85.000.000 untuk memulai hidup saya sejak saya masih seorang ibu dengan 2 orang anak dan semuanya bergantung pada saya.

    ketika saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan bank online menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa pendapatan sangat rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan keadaan menjadi lebih sulit karena mereka menipu uang saya dari saya dengan janji untuk membantu saya tapi semua bohong.

    Saya bertemu dengan tiestimoni di facebook dan di blog tentang Ibu RIKA ANDERSON PINJAMAN PERUSAHAAN beberapa kali dan saya bertanya-tanya apakah itu asli jadi saya menghubungi beberapa penguji Bunda Sabrinar Aditya di email sabrinaraditya59@gmail.com saya menghubungi Bunda Maria Fadhlan di facebook dan email mariafadhlan@gmail.com dan saya juga menghubungi ibu Margaretha Asmaran di facebook whatsapp dan email margarethaasmaran@gmail.com

    Saya akhirnya menghubungi CEO RIKA ANDERSON LOAN COMPANY di whatsapp dan saya merujuk ke email perusahaan
    Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Obrolan Whatsapp: +1(929)526-0086

    mengirim pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON di mana Juruselamat Allah diutus untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tetapi saya terkejut.

    Saya menerima pinjaman saya sebesar Rp85.000.000 dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan, melalui email di:
    Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Obrolan WA: +1(929)526-0086
    karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda membutuhkan pinjaman atau cara mendapatkan pinjaman asli, perusahaan Rika Anderson dapat membantu Anda.

    ReplyDelete
  4. Nama saya Ibu Effie Kustiyo email effiekustiyo@gmail.com dari jl panji 22 rt 5/4, malang, Indonesia.

    Saya adalah kesaksian sejati RIKA ANDERSON LOAN COMPANY sebagai salah satu orang paling bahagia di Indonesia saat ini dan saya mengatakan pada diri saya sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan memberitahukan namanya kepada dunia dan saya sangat senang untuk mengatakannya bahwa keluarga saya kembali dan bahagia selamanya karena saya mendapat pinjaman dana Rp85.000.000 untuk memulai hidup saya sejak saya masih seorang ibu dengan 2 orang anak dan semuanya bergantung pada saya.

    ketika saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan bank online menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa pendapatan sangat rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan keadaan menjadi lebih sulit karena mereka menipu uang saya dari saya dengan janji untuk membantu saya tapi semua bohong.

    Saya bertemu dengan tiestimoni di facebook dan di blog tentang Ibu RIKA ANDERSON PINJAMAN PERUSAHAAN beberapa kali dan saya bertanya-tanya apakah itu asli jadi saya menghubungi beberapa penguji Bunda Sabrinar Aditya di email sabrinaraditya59@gmail.com saya menghubungi Bunda Maria Fadhlan di facebook dan email mariafadhlan@gmail.com dan saya juga menghubungi ibu Margaretha Asmaran di facebook whatsapp dan email margarethaasmaran@gmail.com

    Saya akhirnya menghubungi CEO RIKA ANDERSON LOAN COMPANY di whatsapp dan saya merujuk ke email perusahaan
    Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Obrolan Whatsapp: +1(929)526-0086

    mengirim pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON di mana Juruselamat Allah diutus untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tetapi saya terkejut.

    Saya menerima pinjaman saya sebesar Rp85.000.000 dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan, melalui email di:
    Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Obrolan WA: +1(929)526-0086
    karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda membutuhkan pinjaman atau cara mendapatkan pinjaman asli, perusahaan Rika Anderson dapat membantu Anda.

    ReplyDelete
  5. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

    Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete
  6. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Artikel Berkaitan