Wednesday, 5 December 2018

Berita Mengejutkan Dari Pakatan Harapan

Berita Mengejutkan Dari Pakatan Harapan. Selepas bekas perdana menteri Najib Razak, giliran Dr Rais Yatim pula mengkritik cadangan Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik untuk memasukkan skandal 1MDB dalam sejarah Malaysia.

Rais yang merupakan bekas menteri dan penasihat kerajaan menyuarakan kebimbangannya terhadap kementerian pendidikan yang diterajui Maszlee.

Berita Mengejutkan Dari Pakatan Harapan.  "Kalau betullah berita ini, sia-sia (jika) dia dibiarkan terus memimpin kementerian pendidikan. Rosak," ciapnya di Twitter.

Setakat ini, ciapan oleh pengerusi Bersatu Negeri Sembilan itu dikongsi 769 pengguna Twitter lain termasuk Anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin.

Ia turut melampirkan satu laporan media bertajuk “Skandal 1MDB masuk sukatan pelajaran Sejarah” yang memetik kenyataan Maszlee berhubung perkara itu.

Ketika sesi soal jawab di Dewan Rakyat hari ini, Maszlee berkata skandal 1MDB dan jenayah ahli politik seperti "menyamun" akan dimasukkan dalam sejarah Malaysia.

Berita Mengejutkan Dari Pakatan Harapan


MasyaAllah ...kalau betullah berita ni sia sia dia di biarkan terus memimpin Kementerian Pendidikan. Rosak pic.twitter.com/VIQvRa7WzE

— RAISYATIM (@DrRaisYatim) December 3, 2018

"Saya boleh memberi jaminan bahawa isu 1MDB akan dimasukkan dalam sejarah Malaysia supaya generasi di masa depan tidak akan mengulanginya," katanya.

Maszlee bagaimanapun tidak menyebutkan secara spesifik sama ada isu 1MDB akan dimasukkan dalam kurikulum sekolah.

Beliau menjawab celahan Anggota Parlimen Pontian Ahmad Maslan berhubung mata pelajaran Sejarah di sekolah swasta.

Berita Mengejutkan Dari Pakatan Harapan


"Jika kita tidak tahu sejarah, maka berkemungkinan kita akan mengulangi keburukan sejarah yang pernah dilalui, dan saya ingin tahu ada berapa sekolah swasta di negara yang mengambil (subjek) Sejarah seperti 60 Sekolah Menengah Persendirian Cina," katanya.

Najib - yang terpalit secara langsung dengan skandal itu - turut menyindir Maszlee berhubung kenyataan terbarunya itu.

"Saya rasa tak lama lagi Maszlee sendiri akan masuk dalam buku sejarah. Ada masa dan tempatnya kita berpolitik, dan bukan di sekolah," katanya lagi. - malaysiakini





Iklan

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


4 comments:

  1. Sama ada direkodkan dalam mata pelajaran Sejarah atau tidak, kes itu tetap suatu sejarah kepada "perjalanan" negara ini. Sejarah tetap sejarah.

    ReplyDelete
  2. Saya Devina dari malaysia di bandar malacca, saya menumpukan masa saya di sini kerana janji yang saya buat kepada Puan Elizabeth yang menjadi pemberi pinjaman dalam talian firma pinjaman Elizabeth dan saya berdoa kepada ALLAH agar dia dapat melihat jawatan saya pada hari ini .

     Beberapa bulan yang lalu saya melihat komen yang disiarkan oleh seorang wanita bernama Arnah dan bagaimana dia telah ditipu meminta pinjaman dalam talian dari Dr James Mowat, menurutnya sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Puan Elizabeth dan Puan Elizabeth meminjamkan Rm35,000, 0Rupiah tanpa tekanan dan kelewatan, sila hubungi Dr James Mowat melalui e-mel: jamesmowatloanfirm@gmail.com untuk mengelakkan menjadi mangsa penipuan.

    Saya membuat keputusan untuk menghubungi Arnah untuk mengesahkan sama ada ia benar dan untuk membimbing saya bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada Puan Elizabeth, dia memberitahu saya untuk menghubungi Puan Elizabeth saya menegaskan bahawa dia harus memberitahu saya proses dan kriteria yang dia katakan itu adalah sangat mudah bagaimana untuk memohon pinjaman dari Puan Elizabeth yang saya perlu lakukan adalah menghubungi beliau, mengisi borang permohonan menghantarnya semula, menghantar salinan kad pengenalan saya yang diimbas, kemudian mendaftar dengan syarikat yang selepas itu saya akan mendapatkan pinjaman saya . maka saya bertanya kepadanya bahawa bagaimana anda mendapat pinjaman anda? dia menjawab mengatakan bahawa itu semua dia lakukan, itu sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Puan Elizabeth dan saya mengikuti arahan dengan berhati-hati kerana saya memenuhi keperluan mereka dan pinjaman saya telah diluluskan dengan jayanya tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akaun saya saya diminta untuk berjanji untuk berkongsi berita baik tentang Puan Elizabeth dan itu mengapa anda melihat jawatan ini hari ini. kepada kejutan saya yang paling besar saya menerima berjaga-jaga sebanyak Rm25,000 Rupiah.So saya nasihat setiap orang yang mencari sumber yang boleh dipercayai untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Elizabeth melalui Email: elizabethchristopherloan@gmail.com untuk pinjaman selamat anda juga boleh menghubungi saya E-mel saya: devinairf128@gmail.com atau anda juga boleh menghubungi Arnah di arnahnana01@gmail.com. Saya percaya satu perubahan yang baik patut mendapat perhatian yang lain.

    ReplyDelete
  3. nama saya Mrs. Lestari Abyasa dari Balikpapan di Indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk mendidik semua orang yang mencari pinjaman untuk berhati-hati karena ada kreditor palsu. Beberapa bulan yang lalu, saya menderita kerugian finansial, dan saya memutuskan untuk mencari pinjaman dari Manusia di Singapura dan saya ditipu.

    Saya hampir kehilangan harapan sampai saya menemukan seseorang Ayu Amangku mengirim email ayuamangku@gmail.com yang membagikan kesaksian pemberi pinjaman online bernama Ms. Rika Anderson, dari RIKA ANDERSON LOAN COMPANY yang meminjamkan 100 juta pinjaman tanpa jaminan dan suku bunga terjangkau beberapa hari yang lalu. Saya juga melihat posting di blog Margaretha Asmaran email margarethaasmaran@gmail.com.

    Saya juga membuat pertanyaan dari Merpati Darma melalui email merpatidarma@gmail.com dan saya yakin dan setelah pinjaman saya ditransfer ke rekening bank BCA saya, saya terkejut melihat saldo akun saya dan menemukan jumlah yang saya kirim langsung ditransfer ke bank saya akun oleh ibu Rika Anderson tanpa penundaan. Dan saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

    Dan Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: lestariabyasan@gmail.com Tolong saya ingin Anda menggunakan informasi ini dan bebas dari kesulitan keuangan Anda.

    KESAKSIAN: Abyasa Lestari
    BCA: 7683724750
    dari Balikpapan di Indonesia.
    Saya adalah saksi sejati perusahaan pinjaman Ms. Rika.
    PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON
    Situs web: rikaandersonloancompany.webs.com
    Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Hanya Whatsapp: +15183602491

    ReplyDelete
  4. Salam kepada semua orang yang membaca kesaksian saya. Nama saya Aliyah Danladi dari Jln Moch.Toha Gg.Ripah No 9, Bandung, Indonesia. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman online karena begitu banyak pemberi pinjaman internet di sini adalah penipu dan mereka hanya berbagi cerita palsu, saya meminta pinjaman sebesar Rp40.000.000 dari seorang wanita di Canadan pada 4 Oktober, 2019 dan saya kehilangan uang saya dengan biaya yang tidak ada habisnya tanpa mendapatkan pinjaman.

    Pada 11 November 2019, seorang rekan dari kantor saya Ny. Novia Antonous dengan email noviaantonous@gmail.com, memberi tahu saya bagaimana dia mengajukan pinjaman dari RIKA ANDERSON LOAN COMPANY dan dia akhirnya mendapatkan pinjaman tanpa penundaan. Saya tidak pernah percaya sampai saya pergi dengannya ke bank untuk mengkonfirmasinya dan saya kagum bahwa saya telah kehilangan begitu banyak uang hanya untuk mendapatkan pinjaman. Saya juga melihat kesaksian di facebook dan blog tentang pekerjaan baik Bunda RIKA ANDERSON LOAN COMPANY. Saya juga menghubungi Zulaikha Yugesh di email zulaikhayugesh@gmail.com setelah saya melihat kesaksiannya di blog.

    Semoga Tuhan memberkati CEO RIKA ANDERSON untuk apa yang telah dia lakukan pada saya dan keluarga saya, saya memberi tahu teman saya untuk memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik. PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp45.000.000
    Saya mematuhi syarat dan ketentuan pinjaman perusahaan dan aplikasi pinjaman saya disetujui untuk saya tanpa tekanan dan kesulitan.

    Akhirnya, saya menerima pinjaman di rekening bank saya dan saya memberi tahu teman saya yang memperkenalkan saya untuk menerima pinjaman dan saya juga memperkenalkan banyak orang kepada PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON dan mereka semua senang dan juga bersaksi tentang kejujuran ibu Rika. Jika Anda membaca kesaksian saya dan membutuhkan pinjaman sehingga Anda juga akan memberikan bukti kejujuran ibu yang baik.

    Situs web: rikaandersonloancompany.webs.com
    Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Layanan Whatsapp: +15183602491
    aliyahdanladi@gmail.com
    Semoga Allah memberkati semua orang karena membaca kesaksian saya.

    ReplyDelete

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Artikel Berkaitan