Tuesday, 12 June 2018

Gempa Bumi Bakal Berlaku Julai Ini?

Gempa Bumi Bakal Berlaku Julai Ini? Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak tahu-menahu mengenai kemungkinan berlaku rombakan kepemimpinan dalam Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Perdana menteri sebelum itu ditanya mengenai khabar dilaporkan media luar bahawa Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun akan digantikan.

Gempa Bumi Bakal Berlaku Julai Ini? Ia selaras dengan perubahan kerajaan pusat yang kini dikuasai Pakatan Harapan.

Memetik sumber tidak dinamakan akhbar Singapura The Straits Times berkata rombakan itu akan dilakukan bulan depan.

Ditanya pada sidang media di Tokyo, Jepun, Dr Mahathir memberikan jawapan ringkas mengenai isu berkenaan.

"Saya tak tahu apa-apa mengenainya," kata beliau.

Gempa Bumi Bakal Berlaku Julai Ini?


Semalam Malaysiakini melaporkan ada beberapa pegawai kanan PDRM akan digugurkan sebagai langkah kerajaan baru “membersihkan” agensi penguatkuasaan itu.

Memetik laporan The Straits Times turut ada dalam senarai pertukaran itu ialah Mohamad Fuzi sendiri.

Tiga jabatan yang terpalit dengan kes rasuah pula dijangka dimansuhkan dengan beberapa pegawainya akan dipecat.

Tiga jabatan yang didakwa bakal dimansuhkan itu ialah Pasukan Tindakan Khas Antimaksiat, Judi dan Gengsterisme (STAGG), Pasukan Petugas Khas Jenayah Terancang (STAFOC) dan Pasukan Khas Taktikal Perisikan Narkotik (STING).

Gempa Bumi Bakal Berlaku Julai Ini?


“Ya, gempa 8.5 Richter akan berlaku Julai ini,” kata sumber.

Mohamad Fuzi dilantik ke jawatan berkenaan secara rasmi pada 4 Sept 2017 bagi menggantikan Tan Sri Khalid Abu Bakar yang bersara.

Malaysiakini tidak dapat mengesahkan sendiri dakwaan dalam laporan berkenaan. - malaysiakini




Iklan
Image
Image
Image
Image
Image
Image



12 comments:

  1. Howdy superb website! Does running a blog like this require a great deal of work?
    I've no understanding of computer programming however I was hoping to start
    my own blog soon. Anyways, should you have any suggestions or tips for new blog owners
    please share. I know this is off topic but I simply wanted to ask.
    Appreciate it!

    ReplyDelete
  2. mcm2 team ada, tapi takda apa hasil yg memuaskan, dadah berleluasa, jenayah terancang dan kumpulan kongsi gelap mcm cendawan tumbuh.

    ReplyDelete
  3. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka fesyen dan saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu semua orang supaya berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipuan dan mereka berada di sini. menipu anda dengan wang susah payah anda, saya memohon pinjaman kira-kira Rp900,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya Mengenai terhempas kerana hutang.

    Memandangkan pencarian saya untuk syarikat pinjaman peribadi yang boleh dipercayai, saya melihat iklan dalam talian lain dan nama syarikat adalah SYARIKAT PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan hingga hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya cadangkan.

    Tuhan menjadi kemuliaan, kawan-kawan saya yang memohon pinjaman juga menerima pinjaman sedemikian, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat yang boleh dipercayai di mana Puan Christabel bekerja sebagai pengurus cawangan, dan saya memohon pinjaman sebesar Rp900,000,000 dan mereka meminta kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai mengesahkan butiran saya, pinjaman itu telah diluluskan untuk saya dan saya fikir ia adalah jenaka, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan menipu yang membuat saya kehilangan wang, tetapi saya terkejut. Apabila saya mendapat pinjaman saya kurang dari 6 jam dengan kadar faedah yang rendah 1% tanpa cagaran.

    Saya sangat gembira bahawa Tuhan menggunakan kawan saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan kerana saya diselamatkan daripada membuat perniagaan saya melompat di udara dan dibubarkan dan kini perniagaan saya terbang tinggi di Indonesia dan tiada siapa yang akan mengatakannya Dia tidak tahu mengenai syarikat fesyen.

    Jadi saya nasihat semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara-negara lain yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau lain untuk sila hubungi
    ibu christabel melalui e-mel: (christabelloancompany@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (lianmeylady@gmail.com) dan Sety memperkenalkan dan bercakap tentang christabel, dia juga mendapat pinjaman baru dari christabel, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: permatabudiwati@gmail.com Sekarang, semua Saya akan cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan kepada orang bijak sudah cukup


    Terima kasih sekali lagi kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan yang panjang dan makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang baik dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  4. Hello my loved one! I want to say that this post is
    amazing, nice written and come with almost all important infos.

    I would like to see more posts like this .

    ReplyDelete
  5. I’m not that much of a internet reader to be honest
    but your sites really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your website
    to come back later. Many thanks

    ReplyDelete
  6. I'd like to thank you for the efforts you've put in writing this website.
    I am hoping to see the same high-grade blog posts from you in the future as well.
    In truth, your creative writing abilities has
    encouraged me to get my very own website now ;)

    ReplyDelete
  7. I love looking through an article that will make people think.
    Also, many thanks for allowing for me to comment!

    ReplyDelete
  8. Nama saya ny. Margaretha Asmara, dari Desa Sungai Bulan RT014 / RW08 Sungai Raya Sungai Bulan, Ambon di Indonesia, saya seorang Muslim yang taat, saya ingin menggunakan media untuk mengingatkan semua orang agar mencari pinjaman agar berhati-hati dengan penipu karena mereka ada di mana-mana.

    Kesaksian: Margaretha Asmara
    dari Ambon di Indonesia
    Pinjaman A mount: $ 40.000
    AKUN BCA
    margarethaasmaran@gmail.com
    Whatsap saya: +6285964126496

    Bulan lalu, saya menderita kerugian finansial, dan karena kebutuhan saya akan modal ventura, keputusasaan, dan kemiskinan, saya diperdaya oleh rentenir online palsu. Saya tidak menyerah dan teman saya Zulaikha Yugesh melalui email zulaikhayugesh@gmail.com dan Elok Cahyono dengan email elokycahyono@gmail.com yang memberi tahu saya bagaimana mereka melihat kesaksian online tentang PERUSAHAAN RIKA ANDERSON LOAN COMPANY asli dan merujuk saya ke kreditor bernama Mrs. RIKA ANDERSON LOAN COMPANY yang meminjamkan saya pinjaman $ 40.000 dalam waktu 2 jam setelah perusahaan pinjaman meminta data dan foto ktp saya dan tanpa penundaan. .

    Setelah 2 jam saya mengkonfirmasi dari rekening bank BCA saya dan petugas mengkonfirmasi pinjaman saya di dalam. 2 jam setelah saya mendaftar.
    Saya mendorong sesama warga yang membutuhkan pinjaman untuk mendaftar dan menghubungi Ms. Rika Anderson melalui email:

    PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON
    email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Whatsapp: +13236893663

    ReplyDelete
  9. Penguji: Farah Agungs
    Addres: Jakarta Indonesia
    farahagungs@gmail.com
    BRI: 1460-01-337001-855
    Pinjaman: Rp150.000.000
    Hubungi: +628246924547

    Nama saya Farah Agungs dari Jakarta. Saya menggunakan media ini untuk memberikan kesaksian atas hasil kerja yang baik dari PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON dalam hidup saya. Poin terakhir saya untuk mengucapkan selamat tinggal pada mencari pinjaman adalah ketika Tuhan mengirim saya makanan untuk bisnis dan mata pencaharian saya sampai hari ini.

    Saya melihat seseorang yang bersaksi tentang kredit di Facebook Amalia Amangkurat dengan email amaliaanmangkurat@gmail.com dan Zulaikha Yugesh email zulaikhayugesh@gmail.com jadi saya melamar, RIKA ANDERSON LOAN COMPANY: Whatsapp +19147057484 memberi saya pinjaman Rp150.000.000 dan mentransfernya langsung ke rekening bank BRI saya baru-baru ini. Saya hanya bisa memberikan kesaksian online karena saya tahu ada banyak orang di luar sana yang sangat membutuhkan, dan dengan suku bunga rendah.

    Jangan buang waktu lagi untuk melunasi hutang dan tagihan Anda dengan bantuan RIKA ANDERSON LOAN COMPANY. Anda dapat bergabung dengan ibu melalui rikaandersonloancompany@gmail.com, dia adalah ibu yang baik dan berbudi luhur, jadi jangan takut untuk bertemu dengannya untuk meminta bantuan. Jika Anda memiliki keraguan atau ketakutan, Anda dapat menghubungi saya melalui farahagungs@gmail.com.

    CEO PERUSAHAAN RIKA ANDERSON PINJAMAN
    Whatsapp: +1(323)689-3663
    Situs web: rikaandersonloancompany.webs.com
    Email PERUSAHAAN: rikaandersonloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  10. Hubungi Mrs. RIKA ANDERSON
    Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Whatsapp +19147057484
    Nama Penguji: Putri Ahmad
    Negara: Indonesia
    Alamat: Surabaya
    Pinjaman: Rp100.000.000
    Bank Rakyat Indonesia
    Putri: putriitaahmad@gmail.com

    Am Putri Ahmad dari kota Surabaya. Saya kehilangan sekitar 7 juta karena saya membutuhkan modal besar sekitar Rp100.000.000 juta. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi. bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan putra saya. Saya tidak tahan lagi dengan kejadian ini. Saya bertemu dengan seorang teman online yang memberikan kesaksian dan memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Mrs. Rika Anderson dari RIKA ANDERSON LOAN COMPANY yang akhirnya membantu saya beberapa hari yang lalu saya mendapat pinjaman 100 juta dari perusahaan. Jadi jika Anda membutuhkan pinjaman dan ingin mendapatkan pinjaman dengan cepat. Saya melihat orang-orang membagikan kesaksian mereka di blog ini dan saya memutuskan untuk juga menceritakan kisah saya. Anda juga dapat menghubungi saya melalui email ini jika Anda memiliki keraguan atau saran. Semoga Allah memberkati kita semua dan membawa kita ke penolong keuangan yang baik.

    Bebas virus. www.avast.com

    ReplyDelete
  11. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  12. Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

    Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

    ReplyDelete

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Artikel Berkaitan