Tuesday, 5 March 2019

Rekod Zero Siasatan Rasuah PAS Lebur

Rekod Zero Siasatan Rasuah PAS Lebur. Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB), Rameli Musa adalah antara tiga individu yang hari ini diarahkan hadir ke Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya bagi membantu siasatan berhubung dana RM90 juta daripada Umno yang diberikan kepada PAS.

Dua lagi individu berkenaan ialah bekas Adun PAS Selangor Zaidy Talib dan seorang kakitangan pejabat parti itu.

Rekod Zero Siasatan Rasuah PAS Lebur. Rameli dilaporkan tiba pada jam 9.55 pagi dengan menaiki kereta Toyota Vellfire berwarna hitam manakala Zaidy yang juga adalah bekas exco kerajaan negeri Selangor dan yang dipertua PAS Selayang tiba bersama seorang kakitangan pejabat parti itu pada jam 10 pagi.

SPRM dilaporkan melancarkan siasatan awal bulan ini berhubung dakwaan bahawa Umno membayar RM90 juta kepada beberapa pemimpin PAS untuk mendapatkan sokongan mereka menjelang pilihan raya umum lalu.

Rekod Zero Siasatan Rasuah PAS Lebur


Beberapa pemimpin PAS, termasuk Murshidul Am PAS Hashim Jasin, Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan, Anggota jawatankuasa pusat Nik Abduh Nik Abdul Aziz, dan bekas timbalan presiden parti itu, Nasharudin Mat Isa tidak terlepas daripada siasatan dan kenyataan mereka telah dirakamkan.

Siasatan adalah mengikut Akta SPRM 2009 dan Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram 2001.

Rekod Zero Siasatan Rasuah PAS Lebur. Bagaimanapun, pemimpin PAS menafikan semua tuduhan itu. - malaysiakini




Iklan


Image
Image
Image
Image
Image



11 comments:

  1. Biasa dalam politik mana2 partipun lama2 akan terlibat dgn rasuh tp satu yg sangat pelik lebih 70 tahun dalam politik takde satupun yg didakwa pasal rasuah wlaupun byk scandal yg dikaitkan dgn beliau, org kata bila dah dihukum didunia ringan sikit hukuman disana, kalau lngsung tk pernh dihukum beratlah hukuman disana nnt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serban Pak Lobai sudah tidak lagi memberi imej ketulusan, keikhlasan, ketidakrasuahan.

      Delete
    2. Btul tu, bukn serban yg menjadi petanda imej seseorang, perbuatan mengaitkan lobai dan serban perbuatan orang2 jahat, lebai yg alim dan memakai serban jauh lebih mulia

      Delete
  2. kejatuhan kerajaan islam...dari zaman umayyah...abbasiyyah...othmaniah...dll byk sebab....antaranya rasuah....kalau pemimpin kerajaan tersebut masih hidup...mesti tak mengaku punya.....org hulur ana amik...bukan rahsuah...lagi pun nk prrtahankan islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Telah di cerita di Hikayat Arabian Nights, segala bentuk high living, opulence, corruption kesemua nya berlaku di Baghdad, Damascus, dll.

      Kegemilangan pemerintahan Islam di dunia selama 500 tahun terbang di abad 13 hingga keadaab amat menyedihkan - sekarang Palestinians di buli dek Yahudi Zionists.

      Delete
  3. Antara duit, syurga dan neraka, pilih duit.

    Najib King of Troll, mungkinkan PAS atau mana2 pemimpin nya menjadi Raja Rasuah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ada yang mengata dia tak mintak, alih2 ada berjuta dalam akaun bank dia.

      Di saat dia tahu ada berjuta itu, terbayang lah kereta mewah Mercedes, Toyota Hellfire, membeli kedai bernilai RM2.2 juta. Ada jugak Pak Lobai yang pakai serban tiap hari buat begitu.

      Sekarang menarilah di hadapan pegawai2 penyiasat SPRM.

      Delete
    2. Anon kamu masih kurang cerdik dlm politik, raja rasuah terlalu lemah otak, untuk mencapai taraf raja mstlah seseorang menjuari rasuah dari dulu lg, kalau hanya sesekali boleh di gelar raja, raja yg sebenar mgkin seorang yg licik dia raja rasuah yg sebenarnya kerana licik semua takut pd beliau

      Delete
  4. Baru siasatan. Tunggu apa kata sprm. Banyak sangat hakim. Rameli pun belum ngata dia bayar utk pas. Setakat ni lobai masih bersih. Tp yg kena lokap sebab liwat dah jelas.

    ReplyDelete
  5. Kah kah,,,baru di siasat dah kata bersalah dah....kah kah...kau tukar je blog ni dgn nama alfitnah...

    ReplyDelete
  6. hello beiibbyyy ,,,,,,
    ni kita bocorin sdkt rahasia yaaaa,,,hmmm,, ap ya kira"? hehehe
    RAHASIANYA ,,,, ad promo loh di WWW.FANSBETTING..CO
    nah untuk itu bisa langsung add aj kontak kmi dan bertny" lebih lanjut untuk info PROMONYA ya
    >>>fansbetting<<<BBM : 5EE80AFE ^o^
    WA @ +855 963 156 245
    line @ fansbetting
    wechat @ fansbetting
    bersama dengan kami CS fansbetting
    kami ucapkan selamat siang dan selamat beraktifitas ya guyssssssss thankyouuuuu ^O^

    ReplyDelete

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...