Wednesday, 27 February 2019

Inilah Hikmah Pemimpin PAS Yang Masuk Amanah

Inilah Hikmah Pemimpin PAS Yang Masuk Amanah. Seorang ulama kanan PAS hari ini menyatakan rasa gembira atas tersingkirnya sekumpulan bekas pemimpin parti tersebut dan menubuhkan Amanah.

Ketua Dewan Ulama PAS Pahang Mokhtar Senik berkata jika mereka masih memimpin parti berkenaan, maka akan banyak "perkara pelik" yang berlaku.

Inilah Hikmah Pemimpin PAS Yang Masuk Amanah. "Hari ini kita melihat PAS tidak rugi apa-apa pun dengan pemergian mereka, bahkan nasib baik mereka tidak lagi bersama PAS.

"Kalau tidak PAS akan kelihatan sangat janggal.

"Apa tidaknya. PAS parti Islam tapi pimpinannya berlunak dengan golongan liberal. PAS parti Islam tapi berlunak dengan LGBT. PAS parti Islam tapi kata (kamera) AES yang membebankan rakyat itu sebahagian daripada maqasid syariyah. PAS parti Islam tapi berlunak dengan penghina Nabi.

"Kalau mereka masih memimpin PAS maka akan banyak perkara pelik dalam PAS ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menyertai kata-kata itu ialah dua lampiran berita memaparkan kenyataan dua pemimpin Amanah berhubung kes menghina Nabi Muhammad SAW.

Suspek sudah didakwa

Malaysiakini semalam melaporkan Timbalan Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Zolkharnain Abidin, berkata berkata sesuatu proses keadilan perlu dijalankan secara teliti dan adil, bukannya semberono.

Inilah Hikmah Pemimpin PAS Yang Masuk Amanah


Katanya apabila ada suspek ditangkap, hukuman tidak boleh dikenakan tanpa siasatan yang teliti.

Walaupun begitu kata Zolkharnain ada sesetengah orang beranggapan hukuman perlu dikenakan segera, dan jika ia lebih keras, maka lebih baik.

Katanya kaedah itu juga ditunjukkan oleh Rasulullah semasa baginda berdepan dengan seseorang yang mengaku melakukan kesalahan.

"Malaysia bukan negara Taliban," kata Zolkharnain.

Baca 'Orang Islam pun ada hina nabi tanpa sedar'

Pada 25 Feb lalu Pengerusi Amanah Perak yang juga bekas pemimpin kanan PAS, Asmuni Awi, menasihati orang ramai agar bertenang dan memberi kepercayaan kepada pihak berkuasa menjalankan siasatan kes berkenaan.

"Nasihat saya, jangan terpengaruh dengan pihak yang cuba mencetuskan ketegangan kaum," katanya seperti dipetik Sinar Online.

Inilah Hikmah Pemimpin PAS Yang Masuk Amanah


Untuk rekod seorang lelaki warga emas ditahan polis selepas disyaki membuat hantaran menghina nabi pada akaun media sosialnya.

Hari ini lelaki terbabit, Wai Foo Sing, 68, didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas dua tuduhan menghina Nabi Muhammad dan isteri baginda melalui hantaran di Facebook dua minggu lalu.

Wai mengaku tidak bersalah dan memohon dibicarakan.

Mokhtar yang juga anggota Jawatankuasa Pusat PAS medakwa pemimpin Amanah asyik mengeluarkan kenyataan yang memihak kepada orang kafir.

"Ingatkan mereka beri amaran kepada pencaci nabi, rupa-rupanya beri amaran kepada rakyat yang nak berdemo kerana mempertahankan nabi," katanya.

Mokhtar juga berkata PAS tidak rugi apa-apa ketika sebahagian pemimpin mereka meninggalkan parti berkenaan.

Inilah Hikmah Pemimpin PAS Yang Masuk Amanah. Terima kasih ya Allah. Betapa besar himah dari takdi-Mu," katanya. - malaysiakini



Iklan


Image
Image
Image
Image
Image



8 comments:

  1. ooo pemimpin pas nk lunak dgn ketua pakatan liberal lgbt dll tuduhan kau boleh pulak ye.

    senik tktau malu. kes awek kau dh selesai ke.

    ada mimpi saidina umar rdh lagi tak. rasanya kalua mimpi lagi mau mimpi kena penggal saidina umar rdh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes apa tu...
      Kes mamat lebai tunjuk gambo kepala konek dia kpd Fikah ke?
      Tkkn yg berserban dan berjubah sanggup tunjuk gambo kepala konek dia sendiri!!!

      Delete
  2. pemimpin pas lagi ramai pembohong....tapi tak sedar pulak.....ustaz pas ni tak sedar sedar...dlm dunia ni ada 1.6 billion umat islam....yg join pas hanyalah 1 juta jer..tak sampai pun 0.1 % pun....

    aduhai...perasan dah baguss....pembohong syarie....rasuah syarie...
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh bohong besar ia lah RM90 juta dari Najib. Bagus nya SPRM sedang menyiasat sekarang. Kereta mewah dah di rampas beberapa biji, kot rumah pun di rampas. Bini No.2,3 ...

      Delete
  3. Aku pun berasa lega dah tak sokong pas skrg. Tak ada satu pun pemimpin pas skrg yg berkenan dihati

    ReplyDelete
  4. PAS sekarang adalah pembela rasuah dan pencuri duit rakyat,buktinya jelas melalui sokongan kepada Najib dan Parti UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembela rasuah? Sindir ke? Kalau sindir, aku setuju. RM90 jta Najib rasuahkan punya pasal.

      Delete
  5. Semua bohong,pas bela pencuri amanah bela ketua perompak presiden amanah yg cakap dulu, buktinya jelas semasa presiden amanah bari ceramah dulu,

    ReplyDelete

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...