Thursday, 11 May 2017

Harga Minyak Turun 10 Sen, Harga Minyak Terkini 11 Mei 2017

Harga Minyak Turun 10 Sen, Harga Minyak Terkini 11 Mei 2017. Berita agak baik untuk pengguna. Berkuat kuasa tengah malam ini, harga bahan api di peringkat tempatan dijangka menurun lagi secara menyeluruh buat tiga minggu berturut-turut.

Memetik pengumuman Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, harga runcit petrol bergred RON95 dan RON 97 turun sebanyak 10 sen kepada, masing-masing, pada paras RM2.01 dan RM2.29 seliter.

Harga Minyak Turun 10 Sen, Harga Minyak Terkini 11 Mei 2017. Manakala harga runcit diesel pula berada pada paras RM1.95 seliter berikutan penurunan sebanyak 13 sen.

Harga bahan api kini ditentukan dengan menggunakan sistem harga siling mingguan yang diumumkan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hamzah Zainuddin.

Harga Minyak Turun 10 Sen, Harga Minyak Terkini 11 Mei 2017


Harga terkini bahan api tersebut kini berada pada tahap terendah sejak pengenalan sistem harga bahan api mingguan pada 30 Mac yang lalu.

Harga runcit bahan api ditentukan berdasarkan Mean of Platts Singapore (MOP) dan purata kekuatan mata wang minggu sebelumnya.

Harga Minyak Turun 10 Sen, Harga Minyak Terkini 11 Mei 2017.  Harga minyak global telah mengalami aliran menurun semenjak beberapa minggu kebelakangan ini ekoran aktiviti industri minyak AS. - mk



Iklan
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image



No comments:

Post a Comment

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...