Tuesday, 18 October 2016

Ini Petanda RUU 355 Bakal Dibentang Di Parlimen?

Ini Petanda RUU 355 Bakal Dibentang Di Parlimen? Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan optimis Rang Undang-undang Persendirian (RUU) Akta 355 akan dibentangkan pada Mesyuarat ketiga, Penggal Keempat Parlimen ke 13, yang bermula semalam.

“Persidangan ini ada 25 hari, kita tak bimbang.

"Walaupun ada banyak RUU lain, saya yakin RUU Akta 355 akan dibentangkan kerana ia telah senaraikan dalam aturan usul,” katanya ketika ditemui di lobi Parlimen, hari ini.

Ini Petanda RUU 355 Bakal Dibentang Di Parlimen? Menurut Ahli Parlimen Kota Bharu, usul itu lewat dibentangkan mungkin atas faktor urusan kerajaan diutamakan terlebih dahulu.

“Tapi saya masih optimis kita boleh bentang. Kalau tak sempat kali ini, mungkin pada masa akan datang. Parlimen masih panjang lagi,” katanya.

Beliau berkata, semalam ada enam RUU untuk dibaca buat kali kedua dan usul RUU Akta 355 berada di nombor empat.

Ini Petanda RUU 355 Bakal Dibentang Di Parlimen?


“Hari ini kalau ikut aturan, ada enam RUU yang akan dibahas. Semalam di nombor empat, tapi hari ini usul ini diletak jadi nombor tujuh pula, saya pun tak faham juga,” katanya.

Sementara itu, Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang mengusulkan pindaan itu dilihat meninggalkan Dewan Rakyat kira-kira jam 10.30 pagi.

Ini Petanda RUU 355 Bakal Dibentang Di Parlimen? Beliau yang diasak dengan pertanyaan wartawan mengenai usul tersebut hanya tersenyum sebelum melambai pergi. - Sinar Harian





Iklan
Image

Image





No comments:

Post a Comment

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...