Thursday, 25 August 2016

Berita Gempar Dari Harakah.. Saksikanlah

Berita Gempar Dari Harakah.. Saksikanlah. Netizen sejak petang semalam gempar apabila jawatan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man sebagai Timbalan Presiden Pas sudah bertukar kepada Timbalan Presiden Umno seperti laporan muka depan akhbar Harakah Bil. 2175.

Laman web dan Facebook Harakahdaily menyebut pihak editorial Harakah mengakui wujudnya kesilapan tersebut pada keluaran Edisi Jumaat akhbar rasmi Pas itu.

Walau bagaimanapun, rata-rata netizen menempelak kecuaian besar itu bahkan secara sinis mengaitkan dengan petanda hubungan mesra Pas dan Umno sejak tahun lalu.

Berita Gempar Dari Harakah.. Saksikanlah. Pengguna Facebook, Aimy Lavender menulis, “Nampak sangat dah terpaut hati kat Umno. Dedak Umno lazat ke?” yang dilihat senada dengan komentar Marzuki Mat, “Jiwa Harakah adalah jiwa Umno.”

Sementara itu, Zuhairi Husin berpendapat, “Sat lagi Harakah nak bersatu dengan Berita Hairan” manakala Hazmi Salamon secara menyindir berkata, “Ni mesti salah DAP”.

Pemerhatian Malaysia Dateline turut mendapati berita bertajuk, “Jelaskan siapa MO1 sebenar” itu juga salah menulis MO1 sebagai ‘Malaysian Officer One’ walhal yang tepatnya adalah ‘Malaysian Official 1’.

Berita Gempar Dari Harakah.. Saksikanlah


Rata-rata komentar di pelbagai kumpulan di media sosial WhatsApp turut memberitahu editorial Harakah kerap melakukan kesilapan ejaan selain ayat berulang dan tidak jelas dalam laporan mereka sebelum ini.



Iklan
Image




No comments:

Post a Comment

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...