Sunday, 3 April 2016

Kali Ni Serpihan Di Jumpai Benar-Benar Mirip MH370?

Kali Ni Serpihan Di Jumpai Benar-Benar Mirip MH370? Serpihan dari bahagian dalam kabin dipercayai milik pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang, dijumpai di sebuah pulau di Mauritius, di timur Afrika.

Pakar Bebas MH370 (IG), Don Thompson sudah melihat gambar bahagian serpihan itu dan berkata ia kelihatan padan dengan dinding sekat kabin kelas perniagaan, pesawat MAS Boeing 777.

Kemasan hiasan pada bahagian itu bagaimanapun, tidak terhad kepada seksyen milik B777 dan mungkin juga dari kelas ekonomi, kata Thompson kepada news.com.au.

Maklumat itu disampaikan kumpulan tersebut kepada Biro Keselamatan Pengangkutan Australia (ATSB) pagi Ahad.

Jika terbukti objek itu datang dari pesawat MH370, ia penemuan yang sangat penting kerana menjadi serpihan dalaman pertama yang mungkin pernah ditemui.

Serpihan itu juga akan memberi lebih banyak gambaran tentang bagaimana pesawat itu terhempas ke dalam air.

Kali Ni Serpihan Di Jumpai Benar-Benar Mirip MH370?

Bangkai pesawat itu ditemui pasangan yang sedang bercuti di Pulau Rodrigues ketika bersiar di pantai dekat War-Brûlé antara Mourouk and Gravel, pada Khamis.

Jean Dominique dan Suzy Vitry, yang tinggal di La Reunion berdekatan lokasi penemuan flaperon yang disahkan dari pesawat itu Julai lalu, terus mengesyaki mereka menemui satu lagi serpihan MH370, lapor laman web Reunion, Clicanoo.

Pesawat Malaysia Airlines MH370 hilang pada 8 Mac 2014 dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing bersama 239 orang penumpang. 

Meskipun operasi pencarian dilakukan di Lautan Hindi tiada penemuan konkrit yang membawa kepada penemuan bangkai pesawat yang hilang itu.





1 comment:

  1. Kuat ngoh lebonggg...pah jupa...jupa...skrip samo...bawok balik ke hotel..cerito gitu berok Abe Mud pong tahu pelawok...

    ReplyDelete

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...