Tuesday, 8 March 2016

Muhyiddin Mahu Sebar Gambar Ini?

Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini dilihat berjalan seiringan dengan kumpulan Pakatan Pembangkang menuju ke Dewan Rakyat, selepas tamat perbarisan di Parlimen lebih kurang jam 10.30 pagi tadi. 

Gambar tersebut dihantar kepada kami oleh seorang Ahli Parlimen pembangkang yang berasal dari selatan tanah air. 

Situasi janggal ini menguatkan lagi spekulasi bahawa niat Muhyiddin untuk menyelamatkan UMNO adalah dongeng semata-mata Muhyiddin sebelum ini menyatakan beliau tidak akan keluar dari UMNO kerana ingin mengkritik UMNO dari dalam, namun apa yang berlaku adalah sebaliknya, iaitu pada Jumaat lepas beliau menggunakan platform luar mengkritik UMNO.

Ianya jelas tidak konsisten dengan apa yang beliau katakan. Muhyiddin yang juga Ahli Parlimen Pagoh dilihat berjalan seiringan bersama Ahli Parlimen Gombak, Datuk Seri Azmin Ali; Ahli Parlimen Bagan, Lim Guan Eng; serta beberapa ahli parlimen pembangkang lain. 

Tindakan Muhyiddin seolah-olah mencabar Ahli Majlis Tertinggi UMNO untuk memecat beliau dari UMNO. Ini boleh diibaratkan seperti musuh dalam selimut, tetapi dalam hal ini selimut yang digunakan Muhyiddin adalah 'transparent'. 

Muhyiddin sebelum ini diselar beberapa Ahli Majlis Tertinggi UMNO kerana berkomplot bersama pembangkang dengan menandatangani Deklarasi Rakyat, Jumaat lalu. Deklarasi tersebut turut ditandantangani Tun Dr Mahathir Mohamad bersama beberapa pemimpin UMNO dan pembangkang.




No comments:

Post a Comment

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...