Sunday, 6 December 2015

Status Sedih TMJ Berkenaan Kemangkatan Tunku Abdul Jalil

Status Sedih TMJ Berkenaan Kemangkatan Tunku Abdul Jalil. Menerusi Facebook Johor Southern Lion, Tunku Mahkota Johor atau TMJ memberi penghormatan terakhir untuk adiknya, Almarhum Tunku Abdul Jalil Sultan Ibrahim dengan mengatakannya sebagai sumber kekuatan dan inspirasi.

"Kepada adikku yang dikasihi...Dalam banyak malam yang berlalu, inilah malam yang paling sukar untuk saya," tulis TMJ pada awal pagi Ahad.

Almarhum Tunku Abdul Jalil, 25, mangkat pada pukul 7.11 malam Sabtu di Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor, akibat kanser hati.

Almarhum adalah anakanda keempat dari enam adik beradik dan putera kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dan Permaisuri Johor, Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah.

"Kamu juga kekuatan dan inspirasiku. Kamu punyai satu sifat yang kita tiada; jiwa yang penyayang dan rendah diri.

Status Sedih TMJ Berkenaan Kemangkatan Tunku Abdul Jalil

Selain dari itu, di dalam posting tersebut juga, TMJ berkata nama Almarhun akan diwariskan kepada warisnya.

"Saya sayangkan kamu sepenuh hati dan sangat rindukan kamu. Kamu takkan dilupakan. Namamu akan dibawa oleh warisku. Senyumanmu adalah kekuatanku. Semoga Allah merahmatimu, adikku. Saya sentiasa sayangkan kamu," kata TMJ. 





No comments:

Post a Comment

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...