Tuesday, 27 January 2015

Keluarga Sirul Azhar Tahu Dalang Bunuh Altantuya?


TAIPING: Ibu kepada Koperal Sirul Azhar Umar melahirkan rasa sedih dengan nasib yang dihadapi oleh anaknya itu.Piah Samat, 74, mengharapkan anaknya dibebaskan daripada hukuman gantung sampai mati seperti yang dijatuhkan oleh mahkamah apabila didapati bersalah membunuh warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Menurutnya, keluarga menganggap Sirul dianiaya dan hanya menjalankan tugasnya sebagai anggota polis."Tak tahulah, hanya Tuhan yang tahu hati makcik, makcik hanya berdoa kepada Allah minta dia selamat."Lepas sembahyang makcik berdoa, ingat pada yang satu (Allah), nak mintak tolong kat sapa lagi," katanya dengan nada sebak.

Beliau berkata demikian ketika bersama pimpinan PAS iaitu Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar melawat beliau di kediamannya, dekat Changkat Jering, Bukit Gantang, semalam.
Hadir sama ialah Ketua Pemuda PAS Malaysia, Suhaizan Kayat, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad dan Exco Pemuda PAS Malaysia, Salman Saleh.Ibu tunggal itu menyatakan, Sirul adalah seorang anak yang rajin dan bertanggungjawab terhadap keluarganya.


Sirul Azharkatanya sentiasa mengambil berat dan berhubung dengannya serta adik beradiknya walaupun sibuk dengan tugasan hakiki.Katanya lagi, sejak gambar anak keempat daripada lapan adik beradik itu didedah, masyarakat khususnya penduduk kampung di sekitarnya telah datang memberikan sokongan moral terhadapnya.

"Masyarakat simpati dengan nasib keluarga kami, semua bagi sokongan, orang kampung datang beri sokongan kepada kami."Tapi ada juga yang kata macam-macam, ada yang kata dia dah kena bayar sedangkan dia tak dapat apa pun hingga makcik jadi malu nak jumpa orang.

"Tidak henti-henti Allah bagi ujian kepada makcik, lepas setahun adik dia meninggal dunia akibat kemalangan, makcik terima pula khabar dia," rintihnya lagi hingga menitiskan air mata.

Namun begitu, beliau berkata, anak-anaknya yang lain sentiasa memberikan semangat terhadapnya dan berpesan agar tidak putus untuk berdoa serta solat untuk meminta pertolongan hanya daripada Allah.

Beliau mengucapkan jutaan terima kasih kepada PAS kerana tambil menzahirkan keprihatinan mereka terhadap isu ini dan mengharapkan parti itu terus memperjuangkan nasib anaknya itu. ~harakahdaily


Addin:

Mungkin anak sirul mengetahui siapa dalang disebalik pembunuhan altantuya sepertimana diwar-warkan di media sosial. Atau sirul sendiri akan mendedahkannya. Sirul masih boleh menjadi hero..



Iklan B (ii)








2 comments:

  1. Bukan nak jadi hero tapi wajib didedahkan demi menegakan keadilan,berdosa jika kita bersekongkol dgn pembunuh, atau jika.kita cuba kes pembunuhan antatuya

    ReplyDelete
  2. kalau dah macam ni punya cover line rakyat dah boleh agak siapa watak-watak yang terlibat dalam kes bunuh ni... rakyat bukan naif sangat untuk dilebong. Apa tak nya... rekod keasukan kastam hilang, motif kes tak di sentuh yg mana tak pernah dibuat dek orang dlm dunia ni... saksi berwibawa tak di panggil... habis semua agensi dilibatkan utk cover line... dah boleh agak siapa yg terlibat... dan mat berkuasa untuk mengarah semua pihak utk bertindak menyebelahi dia... sudah terang lagi mahu bersuluh... tapi atas dunia ni dgn ksedikit kuasa yg Allah uji watak ini cuba utk memaksiati Allah... maka tunggulah kehancurannya dan balasan yg amat pedih sepertimana yg Allah dah janjikan... kita tengok sapa yg kenaaaaa...

    ReplyDelete

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...