Tuesday, 18 November 2014

Dalang Sebenar Tembak Jatuh MH17 Akhirnya Terbongkar?

mh17

Seorang pemerhati politik Amerika Syarikat membuat kenyataan mengejutkan. Dia mendakwa dalang di balik jatuhnya pesawat Malaysia Airlines MH17 di Ukraine ternyata bukan Rusia melainkan Israel.

Stesen televisyen Press TV melaporkan, Isnin (17/11), dalam sebuah wawancara, Profesor James Henry Fetzer mengatakan foto terbaru yang dilaporkan oleh pemerintahan Rusia memperlihatkan jet tentera Ukraine menyasarkan pesawat awam itu.

"Semua kemungkinan boleh saja terjadi meski saya bilang itu mengada-ada sebab tak memperhatikan bukti-bukti kecil," ujar Fetzer.

Kenyataannya Fetzer mencari beberapa lubang bekas tembakan senapang yang menunjukkan pesawat itu dipukul dari dua lokasi berbeza.

Fakta lain pesawat ditumpangi Presiden Rusia Vladimir Putin melintas di kawasan itu setengah jam sebelum MH17. Nyatanya Putin baik-baik saja. Fetzer pun mengambil kemungkinan ketiga, yakni adanya konspirasi agar mengalihkan pandangan dunia daripada pencerobohan Israel ke Jalur Gaza.

Sekurang-kurangnya 2,139 orang awam Gaza tewas sebab pencerobohan tentera selama dua bulan yakni Julai dan Ogos. Ini mengakibatkan Negera Zionis itu mendapat kecaman sejagat.

Beberapa kakitangan penyiasat Belanda memeriksa serpihan pesawat MH17 di lokasi nahas dekat kampung Grabovo di Donetsk, timur Ukraine kelmarin. 

Fetzer juga mendapati fakta buatan yakni beberapa mayat penumpang sudah tidak segar. Mereka dijangka sudah mati sebelum ini.  

"Kenyataannya MH17 dan MH370 merupakan pesawat yang jenisnya sama. Ada pula laporan dari pemerhati Christopher Berlind asal Amerika, bahawa ada pesawat lain dikendalikan dari Israel. Ini tidak mengejutkan saya sama sekali," kata Fetzer.

Fetzer menambah konspirasi ini untuk mengalihkan perhatian awam dunia atas pencerobohan Israel membantai warga Gaza.





Iklan B (ii)







No comments:

Post a Comment

Maaf.. komen yang menggunakan bahasa kesat, lucah dan sewaktu dengannya akan dikeluarkan. Komen spam juga akan dibuang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...